DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .

Ruta 3 - De Sant Gregori a Santa Afra

Punt de sortida: Centre BTT de Sant Gregori
Punt d’arribada: Centre BTT de Sant Gregori
Grau de dificultat: Fàcil - Moderat a peu / Moderat en BTT
Dades addicionals: El recorregut es pot fer a peu i amb BTT

RECOMANACIONS I CONSELLS

Aquest itinerari també és factible per a fer amb BTT, si es tracta de persones molt avesades a la bicicleta, ja que el grau de dificultat tècnic en alguns trams és important, i els desnivells acumulats també són remarcables.

D’altra banda es tracta d’un recorregut apte per a tots els usuaris acostumats a caminar. Exceptuant la duresa dels forts trams de pujada i baixada del corriol de Can Verdaguer fins al trencall de la pista que mana a Santa Afra, la resta del recorregut transcorre per senders planers fàcilment practicables i que no requereixen d’una gran preparació física.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

Aquest itinerari transcorre en els entorns pròxims del poble de Ginestar, situat al nord del municipi de Sant Gregori, aigües amunt del Llémena i al límit amb Sant Martí de Llémena. Es tracta d’un itinerari molt ric en recursos tant de patrimoni monumental, amb el veïnat de l’església, el santuari de Santa Afra, el forn de calç de Can Comalada i la resclosa del Molí, com de patrimoni natural, amb la possibilitat de visitar indrets de gran valor natural i paisatgístic.

L’itinerari s’inicia a l’Espai la Pineda de Sant Gregori, just davant del Centre de BTT. Cal prendre la carretera que porta al veïnat de l’Argelaguet i tombar de seguida cap a la dreta seguint la indicació de Camí del Llémena. Seguim aquest camí vorejant la Llémena fins a sortir a la carretera que mana al veïnat de l’Església de Sant Gregori, el nucli històric del municipi.

Agafem el camí asfaltat que porta al cementiri municipal i que segueix cap a Can Verdaguer. En trobar una bifurcació caldrà enfilar tot recte seguint la carretera asfaltada, passem la casa de Can Noguer i poc després baixem per un camí de terra que mena a la Font de Can Verdaguer. Visitada la font, agafarem un corriol senyalitzat amb la marca blanca i verda que surt des de la part alta de l’esplanada i que amb molt poc temps ens porta a la masia de Can Verdaguer, passant ben a la vora d’un camp de conreu. Després de Can Verdaguer deixem el camí ample que continua en direcció esquerra cap a Sant Grau, per agafar un corriol ombrívol i frondós que travessa diferents torrents, amb curts trams de pujada i baixada considerables i que, finalment, ens porta a trobar un camí forestal més ample; és el camí que porta de Can Pujades a Sant Grau. El seguirem durant un breu trajecte de baixada fins a trobar una bifurcació al costat esquerra. Cal prendre la bifurcació a mà esquerra (la pista que baixa cap a la nostra dreta direcció a Can Pujades és per on arribarem a la tornada) i seguir aquesta pista, parant molta atenció a les marques blanques i verdes dels arbres i als indicadors que anem trobant a cada bifurcació. La pista, que tan aviat baixa als fondals ombrívols com transcorre per trams assolellats de suros i brucs, passa a tocar del mas Trobat i una mica més avall del mas Carbonell, fins arribar al cap d’uns minuts a trobar la carretera de Santa Afra. Enfilem carretera amunt i amb menys de 5 minuts arribarem al santuari de Santa Afra. El camí de tornada el farem agafant un corriol que neix darrere del santuari i baixa a trobar un camí forestal més ample que seguim cap a l’esquerra. Ara només cal seguir altre cop les marques blanques i verdes i amb poc més de 10 minuts ja arribem al Collet de Port Sacreu, on hi ha l’oratori de la Mare de Déu de Fàtima. Opcionalment en aquest punt podem desviar-nos i visitar un tram de l’antic camí ral que continuava de Port Sacreu cap a la Vall del Llémena, on encara hi podem veure unes espectaculars roderes dels carruatges.

Aquest camí ens porta a tocar de la Llémena en un indret molt agradable. Nosaltres seguirem el camí de tornada des de l’oratori, agafant un corriol senyalitzat que passa a tocar de la tanca de la casa de Can Parades i travessa un bosc de pi blanc que mana a un camí més ample. Seguint cap a dreta d’aquest camí anem a sortir just a la casa de Can Barris. Seguirem tot recte de baixada, seguint les marques fins a travessar la carretera de Santa Afra i continuarem pel camí senyalitzat com a Camí del Llémena, que fa de límit entre el bosc i els conreus de Can Comalada. Passarem a tocar del Forn de Calç del mateix mas abans d’arribar a la casa. El camí fa una brusca marrada cap a la dreta i segueix pujant, passa a prop de Can Pujades i, poc més amunt, retrobem el camí d’anada que cal refer fins arribar de nou a Can Verdaguer. Una vegada a Can Verdaguer, tornarem pel camí ample que baixa tot recte. Just abans de trobar un camp de conreu, agafarem un corriol senyalitzat amb una pilona de fusta que ens mena a la resclosa del molí de Sant Gregori. Continuem travessant una arbreda de plàtans i pollancres i, just en arribar a les hortes, tombem a la dreta agafant el camí marcat que ens retorna al Veïnat de l’Església. Per tornar al punt de sortida caldrà seguir la carretera asfaltada en direcció esquerra i agafar el camí que uns metres més amunt surt a la dreta i porta a l’antic molí fariner. Anirem seguint el camí paral·lel al Llémena, en aquest punt el bosc de ribera ocupa part del paisatge: aurons, freixes, oms i alguna figuera dispersa recorren el camí entre la riera i els camps de conreu propers. Més avall arribem a una bifurcació de camins, cal prendre el de la dreta i seguir recte avall fins arribar al veïnat de l’Argelaguet on retrobem l’asfalt. En aquest punt caldrà seguir a l’esquerra fins a retrobar el punt de sortida.

LLOCS D'INTERÈS: església parroquial de Sant Gregori,santuari de Santa Afra, forn de calç de can Comalada i la resclosa del Molí.

- link 01:  Track wikiloc

DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .
Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació així com per a tasques d'anàlisi.

Què són les cookies?

Una cookie és un petit arxiu que s'emmagatzema a l'ordinador de l'usuari i ens permet reconèixer-lo. El conjunt de cookies ens ajuda a millorar la qualitat del nostre web, permetent-nos controlar quines pàgines troben els nostres usuaris útils i quines no.

Acceptació de l'ús de cookies.

Cookies tècniques necessàries

Sempre actives

Les cookies tècniques són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou cookies que garanteixen les funcions bàsiques i les funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

Cookies analítiques

Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s'utilitzen específicament per recopilar dades personals de l'usuari a través d'anàlisis, anuncis i altres continguts incrustats s'anomenen cookies no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes cookies al vostre lloc web.