DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .

Ruta 2 - De Sant Gregori a Sant Grau

Dades addicionals: Itinerari de senderisme
Apte per fer en BTT

RECOMANACIONS I CONSELLS

Aquest itinerari és factible per fer a peu i amb BTT, on diferenciaríem clarament 2 sectors, un primer més senzill i apte per a tots els usuaris, fins a la Font de Can Verdaguer. I un segon sector amb una dificultat tècnica més elevada en el tram que porta de la casa de Can Verdaguer fins a Sant Grau, on hi ha fortes rampes tant de pujada com de baixada, amb la presència de desnivells pronunciats. La resta del recorregut és fàcilment practicable.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

Aquest itinerari, de fortes pendents i de dificultat elevada per a aquells que hi pugin amb BTT, s’enfila per la muntanya de Sant Grau fins al seu cim, des d’on es pot gaudir d’una de les panoràmiques més excepcionals de la Vall de Llémena i del Gironès. A la plana visitarem el nucli històric del municipi i, ja a dalt del cim, ens aproparem als vestigis de l’antic castell de Tudela i de l’ermita de Sant Grau.

El recorregut s’inicia des del Centre BTT de l’Espai la Pineda de Sant Gregori. Des de l'aparcament cal seguir a la dreta la carretera asfaltada direcció al veïnat de l’Argelaguet i tombar de seguida cap a la dreta seguint la senyalització del Camí del Llémena. Aquest camí voreja la Llémena fins a sortir a la carretera que mana al veïnat de l’Església de Sant Gregori, el nucli històric del municipi. Passem a la vora del cementiri municipal i després continuem cap a Can Verdaguer seguint les instruccions dels cartells indicatius. El primer tram coincideix amb la ruta del Camí de Llémena.

Poc després de la casa de Can Verdaguer abandonem el camí ample que continua a l’esquerra amunt cap a Sant Grau (per on arribarem de tornada), per agafar un corriol senyalitzat a mà dreta que primer travessa diferents torrents, amb curts trams de pujada i baixada, i al final, ens porta a trobar un camí forestal més ample. Caldrà seguir el camí forestal cap a l’esquerra direcció Sant Grau, seguint sempre el camí més fressat, on hi ha alguns trams de forta pendent. Durant la pujada a Sant Grau podem copsar una gran diversitat d’espècies vegetals: alzines, suros, robínies, freixes, avellaners, castanyers... i un sotabosc ric i frondós de brucs, estepes, cirerers d’arboç i fins i tot alguns exemplars de grèvol dispersos. A mesura ens anem apropant a dalt veiem que el castanyer comença a guanyar protagonisme, fins a cobrir pràcticament tot el bosc.

Finalment, després de travessar una gran castanyeda, arribem fins al camí que porta de Sant Grau a les Serres. Caldrà travessar-lo i seguir un tram de corriol amb forta pendent que ens porta fins a tocar de l’ermita de Sant Grau i el castell de Tudela.
Les vistes des de dalt el puig són excepcionals. En un dia de clar podem fitar el Pirineu gironí, la serra de l’Albera, el Montgrí, el Montseny, els cingles del Far... i en primer terme la imponent mola de Rocacorba, la vall de Llémena i a ponent la vall d’Amer. Havent gaudit de les vistes que ofereix el mirador, iniciarem la tornada seguint un corriol que baixa pel costat de llevant de l’ermita (cal passar l’ermita i continuar més avall fins a trobar un corriol que neix a la nostra esquerra). El corriol passa per un bosc esclarissat de suros i, un tram més avall, porta a una pista ampla. Continuem descendint, passant per sota d’una línia d’alta tensió que, per uns instants, ens distorsiona el paisatge. Després de fer dos revolts molt forts trobem una bifurcació que caldrà continuar per l’esquerra, de baixada cap al torrent de Can Verdaguer i que descendeix decididament, travessant unes castanyedes magnífiques.

Seguirem baixant per la pista fins a retrobar el mas de Can Verdaguer. Una vegada a Can Verdaguer, tornarem pel camí ample que baixa tot recte fins al Veïnat de l’Església. Per tornar al punt de sortida caldrà seguir la carretera asfaltada cap a l’esquerra i agafar el camí que uns metres més amunt surt a la dreta i porta a l’antic molí fariner. Anirem seguint el camí paral·lel al Llémena; en aquest punt el bosc de ribera ocupa part del paisatge: aurons, freixes, oms i alguna figuera recorren el camí entre la riera i els camps de conreu propers. Més avall arribem a una bifurcació de camins, cal prendre el de la dreta i seguir recte avall fins arribar al veïnat de l’Argelaguet on retrobem l’asfalt. En aquest punt caldrà seguir a l’esquerra fins a retrobar el punt de sortida.

LLOCS D’INTERÈS: església parroquial de Sant Gregori, ermita de Sant Grau, paisatge de ribera, panoràmica de Girona.

- link 01:  Track wikiloc

DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .
Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació així com per a tasques d'anàlisi.

Què són les cookies?

Una cookie és un petit arxiu que s'emmagatzema a l'ordinador de l'usuari i ens permet reconèixer-lo. El conjunt de cookies ens ajuda a millorar la qualitat del nostre web, permetent-nos controlar quines pàgines troben els nostres usuaris útils i quines no.

Acceptació de l'ús de cookies.

Cookies tècniques necessàries

Sempre actives

Les cookies tècniques són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou cookies que garanteixen les funcions bàsiques i les funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

Cookies analítiques

Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s'utilitzen específicament per recopilar dades personals de l'usuari a través d'anàlisis, anuncis i altres continguts incrustats s'anomenen cookies no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes cookies al vostre lloc web.