DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .

Ruta 9 - La serra de Finestres: la talaia ibèrica i el santuari de Santa Maria

Punt de sortida: Sant Aniol de Finestres
Punt d’arribada: Sant Aniol de Finestres
Grau de dificultat: Moderat a peu / Moderat en BTT
Dades addicionals: Itinerari de senderisme de llarg recorregut

Apte per a fer a peu i en bicicleta de muntanya

RECOMANACIONS I CONSELLS

Aquest itinerari tan es pot fer a peu com en bicicleta i requereix d’una mínima preparació física. El recorregut transcorre per la serra de Finestres (Garrotxa) i ens permet passar per pistes forestals de bon fer, amb alguns trams de pujada i pedra, i d’altres de més planers.

L’ascens al santuari de Santa Maria de Finestres el realitzem per un corriol costerut i pedregós que travessa un bosc d’alzines.

Al llarg del recorregut trobem diversos elements patrimonials de gran interès com les ermites de Sant Miquel de Bustins i de Santa Maria del Freixe i el poblat ibèric de la Palomera, sense oblidar les magnífiques panoràmiques que ens ofereix la serra de Finestres.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

Aquest itinerari de llarg recorregut s’inicia al poble de Sant Aniol de Finestres i transcorre per la magnífica serra de Finestres, la qual ens ofereix un paisatge eminentment forestal i muntanyós, amb una elevada diversitat d’espècies. Són especials d’aquest recorregut les espectaculars vistes que s’assoleixen des del santuari de Santa Maria de Finestres, des d’on el caminant pot contemplar els Pirineus, Santa Pau, Mieres, el golf de Roses i Rocacorba.

El recorregut s’inicia a Sant Aniol de Finestres, a l’alçada de Can Tura on podem deixar el cotxe. Trenquem cap a la l’esquerra per la carretera asfaltada, creuem la riera pel Pont del Llémena i girem cap a la dreta seguint la direcció de Mieres per El Freixe. A mesura pugem per la carretera se’ns fan visibles les marques de color groc, les quals hem de seguir durant tot el recorregut. Al voltant del quilòmetre número 3 del trajecte veiem una desviació cap a la dreta. Cal prendre aquest camí que travessa una roureda humida i puja decididament fins a trobar un altre cop la carretera just a l’alçada de l’ermita de Sant Miquel de Bustins, la qual podem visitar després de creuar un prat. Des dels voltants de l’ermita podem gaudir d’una excel·lent panoràmica del cingle de Sant Roc i dels principals relleus muntanyosos de Finestres.

Ermita de Santa Maria del Freixe per la pista forestal a Mieres:

Des de l’ermita de Sant Miquel de Bustins reculem fins a la carretera i continuem pujant per l’asfalt pel costat d’una masia abandonada. Passem una casa cercada i continuem tot recte per un camí de terra fins a una bifurcació. Nosaltres girem cap a l’esquerra tot enllaçant amb una pista pedregosa que tan aviat puja com planeja. En aquest tram de camí assolellat, l’alzinar de muntanya és molt abundant i ens acompanya fins a canviar de vessant. A la cara nord, l’alzinar dóna pas a un bosc frondós de roures, freixes i a una gran presència d’aurons i d’avellaners. Passem a tocar d’un altre mas en estat ruïnós i al cap de poc el bosc es va esclarint i ja apareixen alguns prats al nostre voltant. El camí planeja lleugerament i uns metres més amunt ja veiem l’ermita de Santa Maria del Freixe.

Després de contemplar les vistes i de descansar uns minuts reprenem la pista principal i prosseguim la marxa cap a Santa Maria de Finestres. Al cap d’una estona passem de llarg un corriol que baixa a la nostra dreta cap a Mieres, just on un petit rètol ens indica la direcció de la serra de Finestres. Seguim per la pista que tan aviat puja com baixa fins a arribar al Coll de Pedres Picades.

Del Coll de Pedres Picades al Coll de la Palomera per la talaia ibèrica:

Des del Coll de Pedres Picades seguim per la pista de grava ampla, direcció al “monument a la dama de la Garrotxa i a la talaia ibèrica”. La pista primer planeja i després guanya alçada fins que després de 2 Km. trobem el poblat ibèric. Des d’aquest indret disposem d’un magnífic mirador de la vall fèrtil de Mieres, sense oblidar el monument i les restes arqueològiques del poblat. Reprenem la pista i un cartell ja ens indica que el santuari de Santa Maria de Finestres se situa a 2 Km. de la nostra posició. Al cap de pocs minuts ja som al Coll de la Palomera.

Del Coll de la Palomera al santuari de Santa Maria de Finestres i descens fins al pont del Llémena:

Deixem enrere el Coll de la Palomera i continuem per la pista de grava, tot vorejant per la part de baix el santuari de Finestres, que queda literalment colgat a la roca. Al cap de mig quilòmetre trobem un camí de pujada cap a la nostra dreta que cal prendre si volem arribar-nos a dalt del santuari de Finestres. Passem a tocar d’una casa abandonada que té una esplanada empedrada al seu davant i de seguit el camí fa una brusca marrada a la dreta, pugem tot recte i anem a sortir a un petit prat on hi ha un cable amb un muntacàrregues que enllaça amb el santuari.

Les persones que fan el recorregut en bicicleta la poden deixar en aquest punt, ja que ara cal continuar a peu per un corriol amb molta pedra que neix a l’altre banda del prat i que s’enfila fins a dalt el santuari. Un cop hem visitat el santuari i hem pogut descansar desfem el camí que hem fet de pujada i tornem a les bicicletes. Tornem a la pista principal de grava. Ara només ens queda baixar per la pista sense desviar-nos i anirem a sortir al punt d’inici de la ruta , just a l’alçada del Pont del Llémena.

DEL TEU INTERÉS

MÉS COSES

NEWSLETTER

Gràcies per inscriure't a la nostra llista
He llegit i accepto la política de privacitat .
Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació així com per a tasques d'anàlisi. En continuar navegant, entenem que accepta l' ús de cookies

Què són les cookies?

Una cookie es un petit arxiu que s’emmagatzema a l’ordinador de l’usuari i ens permet reconèixer-lo. El conjunt de cookies ens ajuda a millorar la qualitat del nostre web, permetent-nos controlar quines pàgines troben els nostres usuaris útils i quines no.

Les cookies són essencials per al funcionament d’Internet, aportant innumerables avantatges en la prestació de serveis interactius, facilitant-nos la navegació i usabilitat del nostre web. Tingueu en compte que les cookies no poden fer malbé el vostre equip i que, a canvi, si són activades ens ajuden a identificar i resoldre els errors.

Quin tipus de cookies utilitza aquesta web?

Cookies pròpies: són aquelles que s’envien a l’equip de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per l’editor i des del que es presta el servei sol•licitat per l’usuari.

Cookies de tercers: són aquelles que s’envien a l’equip de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat per l’editor sinó per una altra entitat que analitza les dades obtingudes.

Cookies persistents:són un tipus de cookies en el qual les dades segueixen emmagatzemades en el terminal i poden ser accedides i tractades pel responsable de la cookie.

Cookies d'analítica web: a través de l'analítica web s'obté informació relativa al nombre d'usuaris que accedeixen al web, el nombre de pàgines vistes, la freqüència i repetició de les visites, la seva durada, el navegador utilitzat, l'operador que presta el servei, l'idioma , el terminal que utilitza, o la ciutat a la qual està assignada la seva adreça IP. Informació que possibilita un millor i més apropiat servei per part d'aquesta web.

Acceptació de l'ús de cookies.

Assumim que vostè accepta l’ús de cookies. No obstant, vostè pot restringir, bloquejar o borrar les cookies d’aquesta web o qualsevol altra pàgina a partir de la configuración del seu navegador.

A continuación li mostrem les pàgines d’ajuda dels navegadors principals: